Dávno jsou pryč doby, kdy jsem závodila s řidiči autobusů a kamiónů, kdo bude rychleji v bodě B.Za prostopášnost, kdy jsem na zadním sedadle přepravovala hošíčka v hlubokém kočárku a jela ve Škodě 120 LS rychlostí 120 km v hodině mimo obec, aby mě autobus náhodou nepředjel, bych si nejraději nafackovala.
Řidiče kamiónu, který se mi nalepil na nárazník stejného automobilu na Gorbačovce (čtyřproudový úsek silnice mezi Lípou a Slušovicemi na Zlínsku) jsem nemohla nechat předjet. Přece nebudu pomalejší než souprava s dvaceti tunami nákladu a Rudla, který mě pomluví v hospodě.
První manžel i druhý muž věděli nezávisle na sobě, že jsem soutěživý tvor a nabádali mě k opatrné jízdě stejnými slovy: „Nejezdi jako Fittipaldi,“ jako by nebyli jiní a v dnešní době mladší závodníci jedničkové formule.
Ten první byl v klidu, až když jsme koupili volhu kombi, o níž tvrdil, že v tom autě se nespěchá, ale pluje. Plutí bylo nádherné a „skokánky“ na silniční nerovnosti v Lípě ještě lepší. Pištěli jsme jako na housenkové dráze oba, já i synek.
Druhý manžel mě nechal zlenivět. Než bych se hádala o to, jestli mám správně a bezpečně zaparkováno, zda nepředjíždím příliš riskantně a o další připomínky ke způsobu jízdy, přenechala jsem mu kapitánský můstek za volantem a spokojeně si „hniju“ jako spolujezdec. Mám-li vyjet sama, s cestovní horečkou sice nechodím k doktorovi, ale beru si vzory přítelkyň. Například hrdinkou spanilých jízd je Liduška, která se klíďo píďo a s přehledem vypraví v ohlášené zimní sněhové kalamitě přes půlku Čech, aby byla na zájmovém semináři. O svých automobilových výletech nemluví, vím jen, že vůz potřebuje ke své nezávislosti.
Dozrála jsem do věku, kdy dávno na silnici nezávodím, ale jízdu si užívám jako na výletě a silný provoz beru s nadhledem podle zásady – lépe téměř kontinuálně osmdesát až sto, než plyn na sto dvacet a brzda na padesát.
Jela jsem na školení do Podorlického skanzenu Krňovice u Třebechovic pod Erebem; žádná složitá cesta, ale přesto neznámé místo. Nastudovala jsem internetovou mapu, sehnala ústní vysvětlivku, přibalila atlas a v den D jsem vyjela do neznáma. Pohodová jízda skončila u Úlibicích na kruháku, kde na Hradec Králové odbočily dvě za sebou nalepené soupravy kamiónů. Síla provozu v protisměru neumožňovala bezpečné předjetí, proto jsem zvolila ryze ženskou taktiku. Zanechala jsem odstup pro brzdoplynové řidiče a sama jsem se přizpůsobila rychlé jízdě kamióňáků, kteří se štengrovali, předjede-li druhý prvního. Neježe do Hradce nepředjel, ale v krajském městě jsem byla za necelých padesát minut v silném provozu. Kličkování s pruzích zanechávám mladším „zajícům“ a plynule jedu v pásmu podle nutnosti odbočování, sleduji světla na křižovatkách a dění za sebou.
Do cíle místa školení jsem dojela tak brzy, že to vypadalo jakoby se žádná akce nekonala.
MSF, krásné cestování, když mě nikdo nesekýruje.
P.S. Padesátky v obcích dodržuju!!!
Lidu,vůbec si tě nedovedu představit vystresovanou za volantem. Já bych do kalamity nejela ani s Tomem.
Jednou jsme ocitli ve sněhové vánici z Bzence do JC. Tom pravil, že měl štěstí, že před jízkou jsem koštovala ve sklépkách. Ani nevím, jak jsme dojeli domů.
MSF
Já jezdím také na pohodu.
Nejsem tak velký kaskadér.
Syn říká, že jsou to vyhlídkové cesty
V chumelenici je to sice trošku stres , ale s rychlostí hlemýždě se člověk dostane k cíli.
P.S.Ono mnohdy rychleji neznamená dříve.
Martine,pravda, tyto otřesné snímky mi vzaly taky dech.
Ju ju,taky přenechávám mladším, už 14 let…